خرید پله برقی در نوروز ۱۴۰۳

پله برقی یکی از ابزارهای بسیار مهم در دنیای مدرن معماری امروز محسوب می‌شود. این محصول از نظر امنیت و کیفیت اهمیت زیادی داشته و باید هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید. پله برقی باید با توجه به نوع ساختمان، مکان نصب، طراحی پله برقی و امنیت مسافران خریداری شود. بهترین فروشگاه‌ها فروش فوق العاده پله برقی را برای رفاه حال مشتریان در نظر می‌گیرند تا شما بتوانید بهترین خرید پله برقی در نوروز ۱۴۰۳ را تجربه کنید.

مهم ترین مزیت های پله برقی

با توجه به مزایایی که این ابزار مدرن دارد، می‌توان با خیال آسوده آن‌ها را انتخاب کرد. در زیر به اصلی‌ترین مزیت‌های پله برقی اشاره شده است:

  • جابجایی افراد

  • راحتی در استفاده

  • کارایی بهتر

  • داشتن راهنما

  • قابلیت تنظیم سرعت

جابجایی افراد

مهم‌ترین و بهترین مزیت پله برقی این است که می‌تواند تعداد زیادی از افراد را جابجا کند. این جابجایی به طور همزمان از یک نقطه به نقطه دیگر است. گاهی اوقات پله برقی‌ها به صورت ویژه برای مسافت‌های طولانی‌تری طراحی و ساخته می‌شوند. زمانی که یک جفت پله برقی به جای یک ردیف کنار هم قرار می‌گیرند، افراد به صورت همزمان می‌توانند در طبقات جابجا شوند. همچنین این نوعی مزیت نسبت به آسانسور است که فقط یک‌بار افراد را با ظرفیت کم‌تر جابجا می‌کند.

راحتی در استفاده

پله برقی زمانی که روشن می‌شود، افراد را به صورت اتوماتیکی جابجا می‌کند‌‌. این در حالی است که افراد در سر جای خود ساکن هستند. از این رو استفاده از پله برقی نیاز به تحرک جسمی کم‌تری دارد‌. در صورتی که در پله عادی نیاز است که مسافت بیش‌تری را با تحرک بالاتر طی کنند. پله برقی فضای زیادی دارد، این ویژگی در مقایسه با آسانسور و راه پله های باریک که افراد با هم برخورد دارند، مزیت مهمی محسوب می‌شود.

کارایی بهتر

علاوه بر این‌که پله برقی می‌تواند تعداد افراد زیادی را جابجا کند، نیاز به انتظار طولانی جهت سوار شدن ندارد. در صورتی که برای سوار شدن به آسانسور نیاز است افراد صبر کنند. در پله برقی می‌توان بلافاصله پس از نفر بعدی، افراد سوار شوند.

داشتن راهنما

استفاده از پله برقی زمانی کارآمد است که به عنوان یک راهنمای مسیر از آن استفاده شود. زمانی که پله برقی برای مکان‌های پر ترددی مانند مترو، پاساژ و مجتمع‌های اداری نصب می‌شود، باید کنترل ازدحام جمعیت را نیز کاهش دهد. پله برقی برای حفظ حرکت افراد از نقطه‌ای به نقطه دیگر و کاهش شلوغی بسیار کاربرد دارد. زمانی که افراد توریست برای گشت و گذار به پاساژ مراجعه می‌کنند. بازدید کنندگان خیلی راحت و سریع می‌توانند تمام نقاط دیدنی و نمایشگاه‌ها را مشاهده کنند.

قابلیت تنظیم سرعت

بخشی از مزیت و توانایی پله برقی این است که علاوه بر کاهش ازدحام جمعیت، سرعت خود را کاهش یا افزایش دهد. به طور مثال در مکان‌های پر ازدحام این توانایی را دارد که سرعت خود را کاهش دهد. از این رو از ازدحام مسافران در یک نقطه نیز کم‌تر می‌شود. به عنوان مثال بخشی از توانایی پله برقی در کاهش و کنترل ازدحام جمعیت، این است که می‌تواند با توجه به جمعیت، سرعت خود را تنظیم کند. 

در موقعیت‌های شلوغ، پله برقی به طور اتوماتیک حرکتی آهسته پیدا می‌کند و به این صورت از ازدحام مسافران در یک نقطه خاص جلوگیری می‌کند. این مزیت در نرخ پله برقی نیز تاثیر می‌گذارد. همچنین پله برقی در صورت عدم استفاده، انرژی ذخیره کرده و به یک راه پله عادی تبدیل می‌شود. در این‌ موقعیت، پله برقی در حالت خاموش قرار می‌گیرد. برای این که از خرید پله برقی در نوروز ۱۴۰۳ مطمئن شوید، می‌بایست آن را از شرکت‌های معتبری تهیه کنید. چرا که هزینه پله برقی در این شرکت‌ها مقرون به صرفه‌تر است. همچنین برای اطمینان بیش‌تر، می‌بایست پرس و جو کنید که شرکت مد نظرتان، سرویس و نگهداری پله برقی را نیز عرضه کند.

راهنمای خرید پله برقی در نوروز 1403

هنگام خرید پله برقی باید عواملی مانند نوع ساختمان و مکان قابل نصب آن را در نظر بگیرید. همچنین امنیت مسافران در کنار زیبایی اهمیت زیادی دارد. موارد زیر مهم‌ترین فاکتورها در خرید و نصب پله برقی هستند:

  • نوع ساختمان

  • نصب پله برقی در مکن مناسب

  • طراحی پله برقی

  • امنیت پله برقی

نوع ساختمان

ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که پله برقی قرار است در چه ساختمانی نصب شود. همچنین باید بدانید که افرادی که می‌خواهند از پله برقی استفاده کنند، چه کسانی هستند. مثلا اگر می‌خواهید پله برقی را برای مجتمع تجاری تهیه کنید، باید ساعات شلوغی و پر رفت و آمد ساختمان را در نظر بگیرید. چرا که برای چنین ساختمان‌هایی باید پله برقی‌های دو طرفه برای بالا و پایین آمدن مسافران خریداری شود. اگر چه پله برقی یک طرفه برای صاحبان سازه‌های ساختمانی مقرون به صرفه هستند، اما برای افراد استفاده کننده از پله برقی مناسب نیست‌.

نصب پله برقی در مکان مناسب

در نظر گرفتن بهترین مکان در ساختمان اداری یا تجاری جهت کنترل ترافیک اهمیت زیادی دارد. چرا که در واقع، این‌کار نوعی استراتژی بازاریابی بوده و باعث بازدید مشتریان و افراد حاضر در پاساژ از مغازه‌ها می‌شود. مشتریان می‌توانند هنگام بالا و پایین رفتن در پله برقی به مغازه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. از این جهت مکان نصب نصب پله برقی بهتر است این امکان را فراهم کند.

طراحی پله برقی

نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کنید، نوع طراحی پله برقی است. این طراحی باید به نحوی باشد که به سبک ساختمان شما نزدیک بوده و نحوه قرارگیری آن با معماری ساختمان و فاصله بین طبقات هماهنگ شود. در این مرحله پس از محل قرار گیری و تکمیل ظرفیت پله برقی باید درباره ظاهر پله برقی تصمیم بگیرید. صفحه پله، چراغ‌های راهنما، نوع و رنگ روکش بدنه از جمله قطعاتی هستند که قابلیت تنظیم با سلیقه شما را دارند.

امنیت پله برقی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته‌ای که باید حتما به آن توجه کنید، امنیت این دستگاه است. وجود یک پله برقی با ظاهر زیبا و لوکس یک خصوصیت خوب برای ساختمان تجاری است، اما این نکته باید در کنار زیبایی پله برقی باشد. در غیر این صورت جان افراد مراجعه کننده به مجتمع در خطر است. به همین دلیل باید پله برقی را از شرکت‌های معتبری تهیه کنید که اولویت آن‌ها در نظر گرفتن جان انسان‌ها هنگام نصب پله برقی باشد. همچنین هنگام نصب باید به نکاتی مانند صفحات پله برقی، حسگرهای هشدار دهنده گیر یا ترمز و دکمه استاپ اضطراری توجه شود. شرکت‌های سازنده پله برقی موظف هستند این تجهیز را به نحو بهینه و استانداردی نصب کنند.‌ از این جهت، قبل از تهیه پله برقی با معماران در مورد ایمنی مراجعه کنندگان صحبت کرده تا از آن اطمینان حاصل کنید.

ویژگی های بهترین پله برقی

پله برقی می‌بایست ویژگی‌های زیر را داشته باشد تا از خرید آن مطمئن شوید:

  • حرکت راحت با سرعت مناسب

  • مصرف کم انرژی

  • عدم ایجاد سر و صدا هنگام حرکت

  • استاندارد بالا در کیفیت ساخت

  • داشتن استاندارد در جهت امنیت 

  • استفاده از بهترین متریال و آلیاژ در هنگام ساخت قطعات پله برقی

  • عملکرد اتوماتیک و قابل اطمینان 

  • اندازه استاندارد در پله برقی

همچنین ارتفاع هر پله، عرض پله‌ها و محافظ پله‌ها و ریل متحرک به نحوی باشد تا از انگشتان مسافران مراقبت کند. همچنین پس از ایجاد مشکل باید پله برقی به صورت خودکار از حرکت بایستد تا جان افراد به خطر نیفتد.

پله برقی در دنیای امروز

اگر آسانسور یا پله برقی اختراع نشده بود، برج‌ها و ساختمان‌های بلند نیز ساخته نمی‌شد. استفاده از این ابزار بسیار کاربرد و در نظر گرفتن آن به عنوان بخش مهمی در ساختمان شناخته می‌شود. نصب و راه اندازی این ابزار تحول بسیار عظیمی در معماری مدرن ایجاد کرد. استفاده از پله برقی جهت جابجا شدن افراد بین طبقات  از بروز حوادثی مانند سر خوردن یا زمین خوردن روی پله‌های معمولی جلوگیری می‌کند. نصب و راه‌اندازی آن‌ها انقلابی در نوع معماری مدرن ایجاد کرد. 

استفاده از پله‌ برقی علاوه بر آسان کردن تردد بین طبقات یک ساختمان، از جهات دیگر میزان بروز حوادثی چون سر خوردن و یا زمین خوردن روی پله‌های سنتی را پایین آورد. خیلی از افراد برای تردد از پله‌ها به دلیل مشکل زانو به توصیه پزشکشان، منع می‌شوند‌. از این رو یکی دیگر از مزیت‌های پله برقی این است که از آسیب به زانوها جلوگیری می‌کند، از این افراد مسن و کسانی که مشکل زانو دارند به راحتی می‌توانند از این تجهیز استفاده کنند.

 جمع بندی درمورد خرید پله برقی

پله برقی دارای مزیت‌های بسیاری از جمله راحتی در استفاده، کارایی بالاتر و جابجایی تعداد زیادی افراد را داراست. خرید پله برقی در نوروز ۱۴۰۳ با توجه به حجم توریست‌ها و بازدید از مکان‌های تجاری اهمیت زیادی دارد. توریست‌ها از طریق جابجایی با پله برقی می‌توانند تمامی نقاط قابل بازدید مانند مغازه‌ها و نمایشگاه‌ها را ببینند.

بهترین فروشگاه برای خرید پله برقی اوج لیفت بوده که قیمت پله برقی در این مجموعه بسیار پایین‌تر از فروشگاه‌های دیگر است. شما می‌توانید پله برقی را از هر برندی از این فروشگاه تهیه کرده و علاوه بر قیمت مناسب از سایر خدمات اوج لیفت اعم از مشاوره و بازدید رایگان پله برقی، خدمات پس از فروش، گواهی اصالت کالا و 1000 روز گارانتی بهره مند شوید.
برای این‌که خیالتان بابت خرید آسوده باشد، امکان خرید و فروش فوق العاده پله برقی و همچنین رزرو پله برقی برای مشتریان وجود دارد. فقط کافیست برای دریافت مشاوره رایگان خرید پله برقی روی گزینه تماس با ما کلیک کنید. مشاوران اوج لیفت، می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

در ادامه بخوانید:

عکس های بیشتر

اولین شب رویداد معماری سان با همراهی اوج لیفت

سوالات متداول

1. مزایای پله برقی چیست؟

جابجایی افراد، راحتی در استفاده، کارایی بهتر، داشتن راهنما و قابلیت تنظیم سرعت از جمله مزایای پله برقی هستند.

2. برای خرید پله برقی در سال 1402 باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکاتی که باید در زمان خرید پله برقی به آن‌ها توجه کنیم شامل نوع ساختمان، نصب پله برقی در مکان مناسب، طراحی پله برقی، امنیت پله برقی هستند.

3. ویژگی های بهترین پله برقی چیست؟

پله برقی می‌بایست ویژگی‌های حرکت راحت با سرعت مناسب، مصرف کم انرژی، عدم ایجاد سر و صدا هنگام حرکت، استاندارد بالا در کیفیت ساخت، داشتن استاندارد در جهت امنیت، استفاده از بهترین متریال و آلیاژ در هنگام ساخت قطعات پله برقی، عملکرد اتوماتیک و قابل اطمینان و اندازه استاندارد در پله برقی را داشته باشد تا از خرید آن مطمئن شوید.