فروش آسانسور 1403

شرایط فروش آسانسور 1403 چگونه است؟ شرایط عقد قرارداد فروش آسانسور در سال 1403 چیست؟ قیمت قطعات آسانسور، هزینه نصب و راه اندازی آسانسور، همچنین هزینه تعمیر و نگهداری آسانسور 1403 چه تفاوتی با امسال خواهد داشت؟ با توجه به لایحه بودجه دولت برای سال آینده، شرایط تورم سال 1403 چگونه است؟ قیمت ارز و دلار در سال آینده چقدر رشد می کند و چه تاثیری بر قیمت آسانسور دارد؟ همه اینها سوالاتی است که ذهن خریداران را به خود مشغول می کند و در تصمیم گیری آنها برای خرید آسانسور تاثیر گذار است. در این مقاله تلاش می کنیم ابهامات موجود را پاسخ دهیم تا با شرایط فروش آسانسور 1403 بیشتر آشنا شوید. اما پیش از هر چیز ابتدا لازم است بدانیم مراحل اصلی فروش آسانسور چیست؟

مراحل اصلی فروش آسانسور

مراحل اصلی فروش آسانسور شامل شش مرحله است که خریدار آسانسور با طی این شش مرحله می تواند از سلامت خرید خود آسوده خاطر باشد. این شش مرحله شامل موارد زیر است:

  1. کاربری آسانسور

  2. سیستم جابه جایی کابین

  3. ویژگی‌های کارکردی و خواسته های مشتری

  4. ارزیابی خدمات شرکت‌های آسانسوری

  5. ارزیابی بودجه

  6. مشاوره با کارشناسان خبره

    اکنون با هم تک تک این مراحل را بررسی می کنیم تا نقشه ای مناسب برای خرید آسانسور در اختیار شما قرار دهیم.


کاربری آسانسور

درصنعت آسانسور همانند دیگر صنایع پیشرو متناسب با کاربری مورد نیاز مشتریان، محصولات متنوعی تولید شده است تا نیاز کارفرماها و خریداران خود را برآورده کند. برای انتخاب نوع آسانسور در قدم اول لازم است بدانید چه نوع کاربری آسانسور مورد نیاز شماست؟ انواع آن بر اساس کاربری به شرح زیر است:

  1. آسانسور مسافربر

  2. آسانسور بیمارستانی

  3. آسانسور خودروبر

  4. آسانسور حمل بار

  5. هوم لیفت

آسانسور مسافربر

آسانسور مسافربر همچنان که از نامش پیداست برای جابه جایی افراد طراحی شده است و در سه ظرفیت وزنی سبک، متوسط و سنگین تولید می شود که از 300 کیلوگرم تا 1600 کیلوگرم به طور معمول می باشد. حداقل سرعت آنها یک متر بر ثانیه می باشد. بر اساس نوع ساختمان و ارتفاع آن، از ساختمان های متوسط، بلند تا برج های مرتفع به کار می روند. از ویژگی های این نوع آسانسورها راحتی استفاده، امنیت بالا و سرعت بالاتر است.

آسانسور بیمارستانی

آسانسور بیمارستانی برای جابه جایی بیمار و تجهیزات بیمارستانی طراحی شده است. این نوع بالابر بر اساس روش جابه جایی بیمار، دارای دو نوع برانکارد بر و تخت بر می باشد. در جدول زیر ویژگی های هر دو نوع آسانبر آمده است:

نوع بالابر

ابعاد کابین (متر مربع)

ظرفیت

برانکارد

1/1 تا 2/1 در 0/9

13 نفر

تخت بر

1/4 تا 2/4 در 1/1 تا 1/3

21 نفر

آسانسور خودروبر

این نوع بالابر که از بزرگترین انواع آسانسور است برای جابه جایی عمودی خودرو در آپارتمان ها، گاراژها، تعمیرگاه ها و نمایشگاه های ماشین به کار می رود و به دو صورت کابین دار و کفی (پلتفرم) ساخته می شود. معمولا برای ارتفاع کمتر، از آسانسورهای هیدرولیکی و برای ارتفاع های بیشتر از نوع کششی استفاده می شود. در جدول زیر اطلاعاتی درباره ابعاد، ظرفیت و روش های اجرای آن آمده است:

نوع بالابر

ابعاد کابین(متر مربع)

ظرفیت

روش های اجرا

ماشین بر

2/5 تا 3 در 4/5 تا 6 

 2/5 تا 7 تن

قیچی، مستقیم، دوبل بغل، لیفتراکی

آسانسور حمل بار

برای جابه جایی بار و اجسام سنگین در ساختمانها از آسانسور حمل بار یا باربر استفاده می شود. این نوع  بالابرها به گونه ای طراحی می شوند که قابلیت جابه جایی اجسام سنگین را داشته باشند. از رایج ترین انواع آن می توان به نوع کارگاهی ساختمانی و صنعتی اشاره کرد.

هوم لیفت

آسانسور خانگی یا  هوم لیفت نوع ویژه ای از بالابرها هستند که برای مصارف خانگی به کار می روند و ظرفیت آنها بین 2 تا 6 نفر می باشد. سیستم جابه جایی آنها به روش هیدرولیک یا پنوماتیک انجام می گیرد و در طراحی آنها نیازی به موتورخانه و چاهک نمی باشد. به خاطر ظاهر زیبا و امکان ساخت دیواره ها از جنس شیشه، همچنین قابلیت نصب آسان آن، مورد توجه طیف وسیعی از مشتریان قرار گرفته است.


برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، مشاوران شرکت اوج لیفت آماده پاسخگویی به سوالات و درخواست های شما می باشند.

سیستم جابه جایی کابین

پس از تعیین نوع کاربری، به بررسی بالابرها بر اساس سیستم جابه جایی کابین می پردازیم. روش جابه جایی کابین، متناسب با نوع کاربری، ویژگی های ساختمان و نیازهای مشتری دارای سه گونه ی اصلی است:

  1. سیستم پنوماتیک

  2. سیستم هیدرولیک

  3. سیستم کششی

    سیستم پنوماتیک

در سیستم پنوماتیک، اختلاف فشار هوا در بالا و پایین کابین آسانسور، آنرا به طور ایمن بالا و پایین می‌برد و امکان حرکت بین طبقات خانه را فراهم می‌کند. آنها دارای توربین هایی در بالا هستند که هوای داخل محفظه را تنظیم می کنند و حرکت آسانسور توسط این تنظیم هوا انجام می شود. از آنجا که آسانسورهای پنوماتیکی از سیستم تنظیم فشار هوا برای حرکت کابین آسانسور استفاده می کنند و این کار بوسیله پمپ خلاء و توربین انجام می گیرد. برای مشاهده ویژگی های سیستم پنوماتیک جدول زیر را مشاهده کنید:

ویژگی های مزیتی

هزینه اجرایی پایین، نصب راحت، انرژی مصرفی کم، فضای نصب کم، امنیت بالا

ویژگی های محدود کننده

محدودیت در سرعت حرکت کابین و حمل بارهای سنگین

 سیستم هیدرولیک

در سیستم هیدرولیک به جای فشرده سازی هوا، مکانیزم  یک مایع (یعنی روغن هیدرولیک) را فشرده می کند تا فشار داخلی درون سیلندر را افزایش دهد. در آسانسورهای هیدرولیکی افزایش فشار داخلی با فشرده شدن مایع هیدرولیک داخل سیلندر یا جک  باعث حرکت خطی پیستون داخل آن و نهایتا حرکت کابین آسانسور می شود.  

ویژگی های مزیتی

عدم نیاز به موتورخانه بالای چاه آسانسور، قابلیت حمل بارهای سنگین تر، هزینه پایین نصب، تعمیر و نگهداری، نیاز به فضای کمتر، امنیت بالاتر

ویژگی های محدودکننده

حدودیت سرعت، مناسب نبودن برای ترافیک جمعیتی بالا، مایع هیدرولیک درون سیلندر در صورت نشتی برای محیط زیست مضر است

سیستم کششی

در این سیستم، کابین آسانسور با استفاده از یک سیستم کابل یا تسمه فولادی حرکت می کند و از یک وزنه تعادل برای جبران وزن کابین و سرنشینان استفاده می کنند. با این طراحی، موتور مجبور نیست وزن زیادی را جابجا کند و این باعث می شود مصرف انرژی هنگام بالا رفتن، بسیار کارآمدتر از سیستم های هیدرولیک باشد.
آسانسورهای کششی دارای دو نوع  دنده ای یا گیربکس  و بدون دنده یا گیرلس می باشند و هر دو نوع توسط موتورهای الکتریکی جریان متناوب یا جریان مستقیم می توانند هدایت شوند.
این پیکربندی، آسانسورهای کششی را قادر می سازد تا سریعتر از آسانسورهای هیدرولیک حرکت کنند. آنها همچنین می توانند مسافت های عمودی طولانی تری را طی کنند، که آنها را برای ساختمان های متوسط، مرتفع و حتی بسیار مرتفع ایده آل می کند.

ویژگی‌های کارکردی و خواسته های مشتری

با بررسی ویژگی‌های کارکردی آسانسورهای مختلف و تناسب آن با خواسته های خود، دیدگاه روشن‌تری نسبت به انتخاب و خرید آسانسور پیدا خواهید کرد.ویژگی‌های عملکردی شامل موارد زیر است:

  1. ظرفیت اسمی (تعداد مسافر یا وزن بار قابل حمل)

  2. تعداد توقف‌های مجاز

  3. سرعت حرکت آسانسور

  4. میزان تکانه‌ها و سر و صدا هنگام حرکت و ایستادن

  5. میزان ایمنی در برابر حوادث

  6. مصرف انرژی

  7. اثرات محیط زیستی

ارزیابی خدمات شرکت‌های آسانسوری

ارزیابی خدمات شرکت‌های آسانسوری یکی از مهمترین مراحل خرید آسانسور است.لازم است از میان شرکت‌های نصاب آسانسور، معتبرترین شرکت‌ها را انتخاب کنید تا نسبت به کیفیت طراحی، تجهیزات و خدمات پس از فروش آنها مطمئن شوید. برای ارزیابی خدمات شرکت های آسانسوری به این موارد توجه کنید:

  1. دانش مهندسی و مهارت فنی

  2. سابقه اجرایی

  3. استفاده از تجهیزات آسانسور با برندهای معتبر

  4. ارائه تأییدیه‌های معتبر مانند تأییدیه استاندارد

  5. گارانتی و خدمات پس از فروش

نمونه قرارداد فروش آسانسور

برای ارزیابی بهتر خدمات شرکت‌های آسانسوری رزومه کاری این شرکت‌ها و پروژه‌های انجام‌ شده و در دست اجرای آن‌ها را بررسی کنید. همچنین نمونه قرارداد فروش آسانسور را حتما مطالبه کنید و با مشاور حقوقی در مورد جزئیات آن مشورت کنید تا نسبت به حقوق خود و نکات عقد قرارداد در خرید آسانسور آگاه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نکات عقد قرارداد در خرید آسانسور را مطالعه کنید.  

ارزیابی بودجه

پس از انتخاب نوع آسانسور بر اساس کاربری، سیستم جابه جایی کابین، ویژگی های کارکردی و خواسته های خود، و انتخاب شرکت آسانسوری، حالا نوبت ارزیابی بودجه است. 
باتوجه به بودجه ای که برای تهیه آسانسور درنظر گرفته اید، نیاز به ارزیابی هزینه های صفر تا صد خرید آسانسور است. این هزینه‌ها شامل هزینه خرید، نصب و راه اندازی و هزینه تعمیر و نگهداری ست که باید با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌شده است، متناسب باشد.

مشاوره با کارشناسان خبره

پس از بررسی همه موارد ذکر شده، برای انتخاب مناسب ترین آسانسور با توجه به خواسته های شما، نوع کاربری آن و سیستم جابه جایی آسانسور، همچنین محلی که قرار است آسانسور نصب گردد و نهایتا بودجه ای که برای خرید آسانسور در نظر گرفته اید نیاز به مشورت با کارشناسان خبره در این زمینه دارید. شرکت اوج فراز بیهق با بهره گیری از بهترین کارشناسان و مشاوران فنی در زمینه خرید، نصب و راه اندازی و خدمات پس از فروش آسانسور آمادگی دارد به طور رایگان در این زمینه به شما مشاوره دهد.

فروش آسانسور و رکود تورمی 1403

براساس نظرات نخبگان اقتصادی، در سال 1403، رکود تورمی 1402 ادامه خواهد یافت و این به معنی عرضه کمتر و بالاتر رفتن قیمت تجهیزات و کالاها به ویژه قطعات وارداتی خواهد بود. از آنجا که صنعت آسانسور هنوز به طور کامل بومی سازی نشده است، و اساسا دربازارهای رقابتی، همه ی برندها بر اساس کیفیت و قیمت رقابت می کنند، قیمت قطعات و تجهیزات وارداتی با افزایش قیمت دلار، افزایش خواهد یافت.در این زمینه مقاله تاثیر افزایش دلار روی قیمت آسانسور مطالب ارزنده ای دارد. 

خبر خوش برای خریداران آسانسور اوج لیفت

خبر خوش برای خریداران آسانسور اوج لیفت این است که با توجه به اینکه داریم به پایان سال نزدیک می شویم ، می توانید به جای قرارداد فروش آسانسور1403 با قیمت های جدید، می توانید امسال با قیمت 1402 قرارداد ببندید و نگران افزایش قیمت ها در سال آینده نباشید.

جمع بندی

در این مقاله شرایط فروش آسانسور 1403 مورد بررسی قرار گرفت. در آغاز به این سوال پاسخ دادیم که مراحل اصلی فروش آسانسور چیست؟ که شامل  کاربری آسانسور، سیستم جابه جایی کابین، ویژگی های کارکردی و خواسته های مشتری، ارزیابی خدمات شرکت های آسانسوری، ارزیابی بودجه و مشاوره با کارشناسان خبره است را توضیح دادیم. سپس درباره رکود تورمی در سال 1403 و تاثیر آن بر قیمت قطعات و تجهیزات، هزینه های نصب و راه اندازی و خدمات پس از فروش نوشتیم و در پایان با یک خبر خوش برای خریدارانی که تا پایان سال نسبت به عقد قرارداد با شرکت اوج لیفت اقدام کنند مقاله را به پایان رساندیم. برای کسب مشاوره رایگان و توضیحات بیشتر می توانید با کارشناسان شرکت اوج لیفت تماس بگیرید.
 

عکس های بیشتر

اوج سرویس، پشتیبانی آسانسور

سوالات متداول

مراحل اصلی فروش آسانسور چیست؟

مراحل اصلی فروش آسانسور شامل شش مرحله است که خریدار آسانسور با طی این شش مرحله می تواند از سلامت خرید خود آسوده خاطر باشد. این شش مرحله شامل موارد زیر است: کاربری آسانسور سیستم جابه جایی کابین ویژگی‌های کارکردی و خواسته های مشتری ارزیابی خدمات شرکت‌های آسانسوری ارزیابی بودجه مشاوره با کارشناسان خبره

انواع آسانسورها را بر اساس نوع کاربری نام ببرید؟

آسانسور مسافربر آسانسور بیمارستانی آسانسور خودروبر آسانسور حمل بار هوم لیفت

برای ارزیابی خدمات شرکت‌های آسانسوری چه ویژگی هایی باید مد نظر قرار گیرد؟

دانش مهندسی و مهارت فنی، سابقه اجرایی، استفاده از تجهیزات آسانسور با برندهای معتبر، ارائه تأییدیه‌های معتبر مانند تأییدیه استاندارد، گارانتی و خدمات پس از فروش

رکود تورمی چیست؟ و چه تاثیری بر قیمت آسانسور در سال 1403 دارد؟

رکود تورمی به معنی عرضه کمتر و بالاتر رفتن قیمت تجهیزات و کالاها به ویژه قطعات وارداتی خواهد بود. از آنجا که صنعت آسانسور هنوز به طور کامل بومی سازی نشده است، و اساسا دربازارهای رقابتی، همه ی برندها بر اساس کیفیت و قیمت رقابت می کنند، قیمت قطعات و تجهیزات وارداتی با افزایش قیمت دلار، افزایش خواهد یافت.