آسانسور شیشه ای

آسانسورهای پانوراما که در اصطلاح به آن آسانسورهای شیشه ای می گویند، دارای دیوارهای شیشه های شفاف هستند که معمولا از شیشه (لمینت نشکن) یا اکریلیک ساخته می شوند و در دو نوع آسانسور شیشه ای هیدرولیک و آسانسور شیشه ای کششی طراحی و نصب می گردند. طراحی شفاف و بدون مرز آسانسورهای پانوراما امکان مشاهده 360 درجه ای از محیط اطراف را فراهم می کند. آسانسورهای شیشه ای، اولین بار در نمایشگاه های جهانی قرن بیستم به عنوان نمادی از پیشرفت و نوآوری معرفی شدند. این آسانسورها را می توان در طرح های مختلف مانند تمام شیشه ای یا نیمه شیشه ای و اشکالی مانند نیم دایره یا زاویه برشی به شرکت اوج لیفت، فروشنده برتر انواع آسانسورها و پله برقی های در شمال ایران، سفارش دهید. ما در این مقاله سعی می کنیم شما را هر چه بیشتر با آسانسور پانوراما و تفاوتش با آسانسور معمولی آشنا کنیم.

 

ویژگی های منحصر به فرد آسانسورهای شیشه ای 

این آسانسورها به خاطر زیبایی و دید وسیعی که از مناظر اطراف ارائه می دهند، بیشتر در ساختمانها، مجتمع های تجاری، رستوران ها و هتل های لوکس با تعداد طبقات بالا مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر به برخی از ویژگی های منحصر به فرد آسانسورهای پانوراما اشاره می کنیم.

طراحی شیشه: یک یا چند طرف آسانسور شفاف است که امکان مشاهده نمای بیرون را به کاربران می دهد.

تنوع در طراحی کابین: قابلیت طراحی به شکل های گرد، مستطیل، بیضی یا مربع متناسب با معماری ساختمان را دارد

عملکرد بی صدا: آسانسورهای پانوراما نسبت به  مدل سنتی بی صداتر عمل می کنند.

بهروری انرژی: آسانسورهای شیشه ای اغلب دارای موتورهایی با راندمان بالا هستند که مصرف انرژی را کاهش می دهند.

ایمنی بالا: شیشه های به کار رفته در آسانسورهای پانواما از نوع لمینت نشکن هستند که در برابر ضربه بسیار مقاومت دارند 

دو سیستم اصلی آسانسورهای پانوراما 

آسانسورهای شیشه ای با توجه به موقعیت و نوع استفاده در دو نوع هیدرولیک و کششی طراحی و نصب می شوند.

سیستم هیدرولیک : در این نوع، یک پمپ هیدرولیکی فشار روغن را به جک های هیدرولیکی اعمال می کند تا کابین آسانسور را بالا و پایین ببرد. این سیستم برای ساختمان های کم ارتفاع مناسب است و معمولا حفره کم عمق یا بدون حفره در زمین دارد.

سیستم کششی: برای این سیستم از چرخاندن یک یا چند قرقره استفاده می کنند که کابل های فولادی کابین آسانسور را به وزنه های تعادل متصل می کند و کابین به کمک این کابل ها بالا و پایین می رود. این سیستم برای ساختمان های بلند مناسب تر است و به فضای بیشتری برای محفظه ماشین و چاهک آسانسور نیاز دارد

انواع آسانسورهای پاناروما 

این آسانسورها به دلیل طراحی زیبا که باعث می شود مسافران در طول سفر خود بین طبقات از مناظر طبیعی و شهری اطراف خود لذت ببرند اغلب در ساختمانها مدرن یا ارتفاع زیاد انتخاب و نصب می شود.

آسانسور شیشه ای هوم لیفت: این آسانسور برای استفاده در منازل لوکس طراحی شده و به منظور دسترسی آسان بین طبقات مختلف یک خانه یا آپارتمان به کار می رود. این نوع از آسانسور معمولا برای بهبود دسترسی ساکنین همچنین برای راحتی افراد دارای معلولیت و سالمندان نصب می شوند.

ویژگی آسانسور های خانگی

گنجایش بین 2 تا 6 نفر

ظرفیت

ترمز اضطرای و ایمنی بالا

امکانات

حمل کابین 3 تا 5 طبقه

طبقات

پایین

سرعت 

7 تا 140

ارتفاع 

آسانسور شیشه ای گرد: این نوع آسانسورها با داشتن دید 360 درجه تجربه خاص از محیط اطراف را برای کاربر به ارمغان می آورد. طراحی شیک و نصب پیچیده این نوع از آسانسورهای پانوراما نسبت به مدل مکعبی ظاهری مدرن و جذاب به ساختمان می دهد.

آسانسور شیشه ای بیرون ساختمان: گاهی در حین ساخت و ساز ساختمان ها جایی برای نصب آسانسور وجود ندارد. بنابراین این نوع آسانسور راه حل مناسبی است. این آسانسورها بیشتر در ساختمان های اداری، مراکز خرید و دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، آسانسور شیشه ای بیرون ساختمان این امکان را برای مسافران فراهم می کند تا از فضای معماری ساختمان و محیط اطراف دیدن کنند. نمای 360 درجه این آسانسور جلوه ای ویژه دارد.

مشخصات فنی آسانسورهای کپسولی

این آسانسورها شیشه ای دارای مشخصات فنی خاص هستند که از آنها برای استفاده در مکان هایی با چشم انداز زیبا می سازند.

ابعاد آسانسور: ابعاد آسانسور پانوراما با توجه به فضا و محیطی که برای آسانسور تعیین می شود مانند نوع کاربری، سرعت، ارتفاع کل ساختمان، ظرفیت و ابعاد چاه باعث تغییر ابعاد آسانسور می شود.

ابعاد کابین: کابین های آسانسور می توانند به شکل های مختلفی مانند مربع، مستطیل، گرد یا بیضی طراحی شوند. در صورتی که کابین آسانسور از نوع گرد یا بیضی باشد، لذا تست آونگی شیشه های مورد استفاده توسط متخصص استاندارد الزامی است. 

جنس شیشه: شیشه های استفاده شده در جداره آسانسورهای پانوراما معمولا از نوع لمینت سکوریت هستند که مقاومت بالایی در برابر ضربه و تغییر دما دارند.  

جنس لته درب: در آسانسورهای پانوراما درصورت وجود دید از کناردرب طبقات به بیرون یا داخل می شود لت های درب طبقات را از جنس شیشه ای نصب کرد و در دو نوع درب شیشه ای با کلاف فولادی و یا فول شیشه ای (فریم لس) وجود دارند.

اهمیت تعمیر و نگهداری آسانسور شیشه ای 

سرویس و نگهداری آسانسور به اندازه مرحله نصب و راه اندازی آسانسور اهمیت دارد. عدم سرویس و نگهداری منظم باعث خرابی های جدی و حتی حوادث جانی منجر می شود. تعمیر و نگهداری بازرسی به موقع آسانسورهای پانوراما ایمنی و عملکرد بهینه آن را تضمین می کند. شرکت اوج لیفت با ارائه خدمات حرفه ای و با بکار گیری متخصصین زبده در سرویس و نگهداری آسانسورهای شیشه ای در شمال ایران حرف اول را می زنند.

برخی نمونه آسانسورهای شیشه ای اجرا شده  شرکت اوج لیفت 

هتل قصر طلایی 

مجتمع تجاری ماکسیم عراق 

مجتمع اداری تجاری دایان 

مجتمع تجاری شریف سبزوار

نکاتی مهم برای آسانسورهای  پانوراما که باید در نظر داشت

این نوع از آسانسورها به ساختمان های مدرن، مجتمع های تجاری و هتل ها به دلیل شفافیت به کابین زیبایی چشمگیری می دهد. با این حال تنها به دلیل زیبایی شان مورد توجه قرار نمی گیرند، بلکه به دلیل کارایی و ایمنی که ارائه می دهند و همچنین نگهداری و تعمیرات آسانسورهای شیشه ای به دلیل دسترسی راحت به قطعات و مواد شفافی که در ساختار آنها به کار رفته مورد توجه مدیران قرار گرفته است..

عواملی مانند ابعاد، ضخامت و نوع شیشه، نوع سیستم(هیدرولیک یا کششی) و مشخصات معماری در قیمت آسانسور تاثیر زیادی دارند که می توانید با مشاورین شرکت اوج لیفت که ارائه دهنده انواع آسانسور های هیدرولیکی و کششی با 22 سال سابقه هستند تماس گرفته و از پشتیبانی 24 ساعته استفاده کنید.

شماره ها 0513103

همراه 09960795201 - 09156206306

 

بیشتر بخوانید:

قیمت روز قطعات آسانسور 1403

فروش اقساطی آسانسور در نوروز 1403

خرید پله برقی در نوروز ۱۴۰۳

عکس های بیشتر

پروژه آسانسور بدون موتورخانه

سوالات متداول

ویژگی های منحصر به فرد آسانسورهای شیشه ای را نام ببرید.

طراحی شیشه، تنوع در طراحی کابین، عملکرد بی صدا، بهروری انرژی، ایمنی بالا

دو سیستم اصلی آسانسورهای پانوراما در چه ساختمانهایی بکار برده می شوند؟

سیستم هیدرولیکی: این سیستم برای ساختمان های کم ارتفاع مناسب است و معمولا حفره کم عمق یا بدون حفره در زمین دارد سیستم کششی: این سیستم برای ساختمان های بلند مناسب تر است و به فضلی بیشتری برای محفظه ماشین و چاهک آسانسور نیاز دارد.

چه قسمت های شامل مشخصات فنی آسانسور شیشه ای می شوند؟

ابعاد آسانسور، کابین آسانسور، نوع درب، جنس شیشه، جنس لته شیشه