خرید موتور آسانسور از بهترین فروشگاه

هنگام خرید موتور آسانسور می‌بایست دقت زیادی به خرج دهید زیرا این قطعه قلب تپنده یک آسانسور است. موتور آسانسور به طور معمول در دو نوع گیرلس و گیربکس تولید می‌شود. قبل از خرید باید نیازتان از این موتور را بررسی کنید. به طور مثال سرعت حمل بار، بودجه در نظر گرفته شده و فضای فیزیکی موتور می‌تواند روی تصمیم شما برای اینکه کدام موتور را انتخاب کنید تأثیرگذار باشند. 

همچنین قیمت موتور آسانسور با توجه به نوع آن متفاوت است. البته خرید موتور از فروشگاه معتبر نیز اهمیت زیادی دارد چرا که می‌توانید از مرغوبیت اجناس مطمئن شوید. در این مقاله شما را با کلیه نکات مربوط به خرید موتور آسانسور آشنا می‌کنیم.

موتور آسانسور

موتور آسانسور یکی از اصلی‌ترین قطعات آن محسوب می‌شود. از این رو به عنوان قلب تپنده آسانسور آن را یاد می‌کنند. این وسیله نیروی محرکه لازم برای جابجایی کابین فراهم می‌کند. موتور آسانسور در انواع متفاوتی تولید می‌شود که تعیین کننده نوع آسانسور است. 

اوج لیفت یکی از معتبرترین نمایندگی‌های فروش قطعات آسانسور است و این قطعه را با قیمت مناسب و شرایط اقساطی و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش به دست مشتریان می‌رساند.

راهنمای خرید موتور آسانسور

با افزایش ساختمان‌های آپارتمانی و آسمان‌خراش‌ها در مناظر شهری در حال توسعه، تقاضا برای نصب آسانسور در ساختمان‌ها تا حد زیادی افزایش یافته است. موتورهای آسانسور که مایه حیات این سیستم‌ها هستند، نقشی کلیدی در انتقال ایمن و موثر افراد در ساختمان‌های بلند دارند. به همین علت شما باید بر اساس راهنمای خرید موتور آسانسور به موارد زیر توجه کنید. به این ترتیب می‌توانید یک موتور آسانسور متناسب با بودجه خودتان و شرایط فعلی آسانسور تهیه کنید.

شماره

نکات خرید موتور آسانسور

1

قیمت  مقرون به صرفه

2

بهره وری انرژی

3

عملکرد خوب و قابلیت اجرای آسان

4

متناسب بودن با ساختار و شرایط ساختمان و آسانسور

5

ظرفیت بار

6

هزینه های نگهداری

فروش موتور آسانسور

همان‌طور که گفته شد موتور آسانسور یکی از قطعات مهم آن است. به همین دلیل هم این وسیله به نحوی طراحی می‌شود که توان حرکت و تحمل لازم برای کابین را داشته باشد. از این رو میزان استاتیک لود موتور آسانسور اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌بایست هنگام خرید موتور آسانسور به عواملی مانند شاخص‌های توان، ظرفیت، تعداد توقف و کورس حرکتی توجه کنید.

قیمت موتور آسانسور

وقتی در مورد قیمت موتور آسانسور صحبت می‌کنیم نمی‌توان نرخ مشخص و واحدی را برای این قطعه حیاتی آسانسور در نظر گرفت. زیرا عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت آخر موتور آسانسور دخیل هستند. اوج لیفت تعداد زیادی انواع موتور آسانسور با کیفیت بالا، از بهترین برندها و قیمت‌های متفاوت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این موتورها از نظر کیفیت بسیار بادوام هستند. موتورهای آسانسور موجود در فروشگاه اوج لیفت در ظرفیت‌های مختلف متناسب با نیاز مشتری موجود هستند.

موتورهای ارائه شده در فروشگاه اینترنتی اوج لیفت برای تامین کنندگان آسانسور، عمده فروشان و مشتریان آسانسوری با بهترین قیمت‌ها و تخفیف‌های باور نکردنی ارائه می‌شود. این محصولات دارای گواهینامه عملکرد مطلوب هستند.

اگر شما نیز قصد خرید اینترنتی موتور آسانسور با قیمت‌های مقرون به صرفه را دارید می‌توانید با کارشناسان اوج لیفت مشاوره تلفنی داشته باشید. از طریق این مشاوره می‌توانید قیمت روز موتور آسانسور را دریافت کنید. همچنین اوج لیفت پس از خرید آنلاین موتور آسانسور، بهترین خدمات پس از فروش و گارانتی را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

نکات مهم خرید موتور آسانسور

قبل از اینکه برای خرید موتور آسانسور اقدام کنید می‌بایست نکاتی را در نظر بگیرید که مهم هستند:

  • کیفیت موتور آسانسور 

  •  تعداد طبقاتی که آسانسور باید در آن جابجا شود

  • فضای فیزیکی

  • در نظر گرفتن سر و صدای آسانسور

  • بودجه کوتاه مدت و بلند مدت موتور آسانسور

  • میزان مصرف موتور برق

  •  ظرفیت آسانسور

کیفیت موتور آسانسور

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در خرید موتور آسانسور و هزینه موتور آسانسور، کیفیت آن است. برای اینکه به کیفیت بالای موتور آسانسور پی ببرید، می‌بایست آیتم‌هایی مانند میزان صدا و لرزش، استاتیک لود و راندمان مصرف انرژی را مد نظر قرار دهید. با توجه به کاربری آسانسور، از موتورهای متفاوتی استفاده می‌شود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور آسانسور گیربکس: در آسانسورهایی که دارای موتورهای گیربکس دار هستند، نیروی محرکه ورودی، از الکتروموتور به فلکه اصلی منتقل داده می‌شود. این موتور با توان و ظرفیت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. موتورهای گیربکس دار یکی از قدیمی‌ترین موتورهای آسانسور محسوب می‌شود. برای خرید اقساطی موتور آسانسور گیربکس دار این نکته را نیز در نظر بگیرید که یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین نوع موتورها محسوب می‌شود. از این رو خیالتان از بابت خرید این موتور کاملاً راحت باشد.

  • موتور آسانسور گیرلس: در آسانسورهایی که دارای این موتور هستند باید گفت که این موتورها فاقد گیربکس بوده و نسل جدیدی از موتورهای آسانسور محسوب می‌شوند.

تعداد طبقاتی که آسانسور باید در آن جابجا شود

قدرت موتورهای آسانسور متفاوت است از این رو یکی از عواملی را که باید در خرید آسانسور در نظر بگیرید، تعداد طبقات و ارتفاع ساختمان است. هرچقدر موتور آسانسور قدرت بیشتری داشته باشد، قادر است مسافت بیشتری را در تعداد زمان کمتر طی کند. در این حالت می‌توان گفت موتورهای گیرلس چنین قدرتی را داشته و این موتورها دارای توانایی شگرفی در سفر ۶۰۰ متر در دقیقه هستند. در حالی که محدودیت سرعت موتورهای گیرلس در همان تایم از ۱۵۰ متر تجاوز نمی‌کند.
از این رو اگر می‌خواهید برای ساختمانتان که طبقات زیادی دارد، آسانسور نصب کنید، موتورهای گیرلس انتخاب بهتری از گیربکس دار است. اگر ساختمان طبقات کمتری دارد، بهتر است از خرید موتور گیرلس صرف‌نظر کنید.

فضای فیزیکی

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده خرید موتور آسانسور است که امکان نصب مکانیزم‌های پیچیده‌تر، سنگین‌تر و بزرگ را فراهم می‌کند، در این صورت هزینه آسانسور نیز بالاتر می‌رود. اگر آسانسور موتورخانه نداشته باشد، بهتر است از موتورهای گیرلس استفاده کنید. چرا که برای نصب گیربکسی در آسانسورها به موتورخانه نیاز است. موتورهای گیرلس به طور مستقیم در شفت آسانسور نصب می‌شوند.

در نظر گرفتن سر و صدای آسانسور

عوامل بسیاری هستند که باعث می‌شوند، صدای آسانسور، همسایگان یا کارگران نزدیک به آسانسور را آزار دهد. ابتدا می‌بایست بررسی کنید که این یک مشکل است و احتمالات موجود را هم مورد بررسی قرار دهید. موتور گیرلس نسبت به موتورهای گیربکس سر و صدای کمتری دارند. چرا که این موتورها باعث کاهش نقاط اصطکاک و سر و صدای ایجاد شده می‌شود.

بودجه کوتاه مدت و بلند مدت موتور آسانسور

دو موتور گیربکس و گیرلس از نظر اقتصادی و هزینه نیز با هم متفاوت هستند. به این صورت که قیمت موتور گیربکس برای تعمیر و نگهداری از گیرلس بیشتر است. از طرفی برای خرید گیرلس هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید اما نیاز به تعمیر ندارد.

میزان مصرف موتور برق

هنگام خرید موتور آسانسور می‌بایست به مقدار برق مصرفی آن توجه کنید. چرا که نکته بسیار مهمی در امر خرید محسوب می‌شود. موتورهای گیرلس از نظر اقتصادی و صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار بهتر هستند. چرا که از کاهنده سرعت استفاده نمی‌کنند. این وسیله کوچک باعث شده تا موتورهای گیربکس تا ۶۵ درصد بیشتر از گیرلس برق مصرف کنند. همچنین موتورهای گیرلس از جاذب مغناطیسی برای کار استفاده می‌کنند. اگرچه آن‌ها نیز به مقداری برق نیاز دارند، اما همیشه کم مصرف‌تر هستند.

ظرفیت آسانسور

در این مرحله می‌بایست دقت کنید که به چه مزیتی بیشتر نیاز دارید. ظرفیت بالاتر برای حمل بار یا فرود بهتر و برخاستن از کابین. با در نظر گرفتن اینکه موتورهای گیرلس به دنبال بهینه سازی عملکردهای گیربکس هستند، باید گفت که ظرفیت بار آن‌ها نیز می‌بایست بیشتر باشد. برخی از مدل‌های آسانسور گیرلس می‌توانند به ۱۲۵۰ کیلو برسند. این در حالی است که حداکثر وزن بار موتورهای گیربکس بیشتر از ۴۰۰ یا ۵۰۰ کیلو نمی‌شوند. با این وجود موتورهای گیربکس معمولاً به اینورتر مجهز هستند. این دستگاه تنظیم سرعت هنگام فرود آسانسور و خاموش شدن موتور آسانسور را بر عهده دارد. از این جهت عملکرد آسانسور موتور گیربکس هنگام لمس از حد بار آن روان‌تر و ایمن‌تر از موتور گیرلس است.

راهنمای خرید اقساطی موتور آسانسور

چنانچه قصد خرید موتور آسانسور به صورت اقساطی را دارید، می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی از بابت پرداخت هزینه، موتور آسانسور مورد نیاز خود را تهیه کنید. به این منظور شرکت فنی و مهندسی اوج لیفت شرایطی ویژه برای خریداران موتور آسانسور در نظر گرفته است. در صورت تمایل به خرید اقساطی موتور آسانسور، می‌توانید آسانسور خود را در سال 1402 تحویل بگیرید و هزینه را در سال 1403 پرداخت کنید!
 

جمع بندی خرید موتور آسانسور

برای خرید بهترین موتور آسانسور می‌بایست به نکاتی مانند توان ظرفیتی آسانسور، ارتفاع ساختمان، مقدار برق مصرفی و سر و صدای موتور آسانسور توجه کنید. همچنین می‌بایست موتور آسانسوری را که کم‌ترین میزان اصطکاک را دارد انتخاب کنید. چرا که هزینه تعمیر و نگهداری آن کم‌تر است. برای خرید موتور آسانسور اقساطی می‌توانید فروشگاه اوج لیفت را انتخاب کنید تا مزایایی مانند کیفیت بسیار بالا و عدم نیاز به تعمیر و تعویض موتور آسانسور شامل حالتان شود. شما می‌توانید از طریق برقراری تماس با اوج لیفت، از شرایط پرداخت و خرید اقساطی موتور آسانسور آگاه شوید.

بیشتر بخوانید:

نکات و نحوه انتخاب موتور آسانسور
پشتیبانی سرویس و نگهداری آسانسور نوروز 1403
استاندارد آسانسور چیست؟

عکس های بیشتر

تفاوت گاورنر و پاراشوت

سوالات متداول

1. هنگام خرید موتور آسانسور باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

سر و صدای ایجاد شده توسط موتور، ارتفاع ساختمان، میزان مصرف برق موتور را برای خرید موتور آسانسور در نظر بگیرید.

2. چند مدل موتور آسانسور در بازار موجود است؟

رایج‌ترین مدل‌های موتور آسانسور گیرلس و گیربکس هستند.

3. کدام موتور برای آسانسور بهتر است؟

برای انتخاب بهترین مدل آسانسور می‌بایست هدف خود را از آن مشخص کنید. به طور مثال ارتفاع ساختمان را در نظر بگیرید.

4. قیمت موتور آسانسور به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع موتور و برند، بودجه کوتاه مدت یا بلند مدت و خرید اقساطی روی قیمت کلی آن تأثیر دارد.